King Sites Download
King Sites Download



شانس‌هايي مثل اين بشارت‌دهنده موفقيت يک تيم در پايان يک تورنمنت هستند. امروز ما 3 امتياز داريم در حالي که مي‌توانستيم با يک شکست ناراحت‌کننده از ازبکستان به خانه بازگرديم.


بازي ايران ـ ازبکستان يکي از عجيب‌ترين باز‌ي‌هاي چند سال اخير تيم ملي بود. تيمي که بعد از يک فصل سنگين و اردويي سنگين‌تر وارد رقابت‌هاي سنگين مقدماتي جام جهاني شده بود امروز به دور از شادابي نمايشي ضعيف مقابل ازبکستان داشت اما در نهايت با 3 امتياز شيرين از زمين بيرون آمد. اين 3امتياز از آن 3امتيازهايي بود که بوي جام جهاني مي داد... اما از اين بازي چه آموختيم؟


 

1. بعضي بازي‌ها را بايد فداي بازيکن‌ها کرد


 

تعويض محمد ابراهيمي در دقيقه 45 به معناي شکست نسبي افکار تاکتيکي کارلوس کي‌روش در مهره‌چيني بود. ابراهيمي جوان که دومين بازي ملي را انجام مي‌داد در نقش بال راست نمايش ضعيفي از خود نشان داد و از بازي بيرون آمد. اما بايد شجاعت کارلوس کي‌روش در بازي دادن به ابراهيمي را ستود. مربيان شجاع بعضي بازي‌ها را فدا مي‌کنند تا بازيکنان جديد متولد بشوند. بايد قبول کنيم که ابراهيمي ظرفيت روحي حضور در اين بازي را نداشت اما با تجربه‌اي مثل اين مسابقه است که نسل تازه‌اي از بازيکنان براي تيم ملي ظهور مي‌کنند.





 

2. رحمتي بهترين دروازه‌بان ايران است


 

مهدي رحمتي با 4 واکنش نجات‌بخش به طور مطلق بهترين بازيکن زمين بود. البته در بين ازبک‌ها گيمريخ ستاره بي‌موي اين تيم با بازي متوسطش به شدت جلب نظر کرد. رحمتي اما در روز خوب خود بود و شير اين ميدان دشوار. سطح کيفي رحمتي در اين مسابقه نشان داد که او همچنان بهترين دروازه‌بان ايران است و چه خوب که او در چنين مسابقه‌اي به داد ايران رسيد.


 

3. مجتبي جباري به علي کريمي پاس بدهد؟


 

حضور مجتبي جباري در خط هافبک نشانگر سليقه کي‌روش در شکل فوتبالي است که دوست دارد تيمش آن را به زمين بگذارد. اما چرا از مجتبي جباري استفاده مي‌کنيم وقتي حتي يک مهاجم در خط حمله نداريم. علي کريمي به عنوان مهاجم امروز بازي ضعيفي از خود نشان داد و بخشي از خاصيت مجتبي جباري را از بين برد. البته به نظر اشتباه اصلي را کارلوس کي‌روش انجام داد که در مقابل ازبکستان تهاجمي بدون مهاجم بازي کرد. بازي موثر خلعتبري و انصاري‌فرد در دقايق کوتاه حضور اثبات کرد که علي کريمي بايد در همان جايي بازي کند که هميشه بازي مي‌کرد؛ جايي که احتياج به گريزهاي سريع طولي و حرکات انفجاري نداشته باشد.


 

4. شانس بخش مهمي از فوتبال است


 

تيم ملي کسب اين 3امتياز را تا حد زيادي مديون نيشي‌مورا داور ژاپني بازي است که تصميمش در نپذيرفتن گل صحيح ازبکستان ممکن است به قيمت از دست رفتن جام جهاني برايش تمام شود. اين اشتباه شبيه به اشتباهي بود که داور بازي آلمان ـ انگليس در جام جهاني در رد گل لمپارد انجام داد. البته اگر طرف خوب اين ماجرا را در نظر بگيريم شانس‌هايي مثل اين بشارت‌دهنده موفقيت يک تيم در پايان يک تورنمنت هستند. امروز ما 3 امتياز داريم در حالي که مي‌توانستيم با يک شکست ناراحت‌کننده از ازبکستان به خانه بازگرديم.


 

5. حريف ساده ديگر وجود ندارد


 

 نمايش ازبکستان مقابل ايران نشان از يک نکته داشت. اينکه اين تيم در روند صعودي خود کماکان بالاتر از سال‌هاي گذشته به ميدان خواهد آمد. اين همان انتظاري است که بايد از قطر و لبنان هم داشته باشيم تيم‌هايي که بالقوه براي ما بسيار خطرناک‌اند. براي ما ايراني‌ها که عقده خودبزرگ‌بيني به خصوص در فوتبال هميشه همراه‌مان است سيلي‌هاي بي‌ضرري مثل امروز کمکي براي برپايي جشن صعود به جام جهاني 2014 برزيل خواهد بود.




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نوشته شده در تاريخ دو شنبه 15 خرداد 1391برچسب:, توسط john30 |