King Sites Download
King Sites Download



روزهاي درخشان پپ گوارديولا بر روي نيمکت مربيگري بارسلونا درحالي روبه پايان است که او نام خود را به عنوان موفقترين مربي تاريخ اين باشگاه ثبت کرد.

pep


پپ گوارديولا بعد از 4 سال حضور در بارسلونا به تازگي خبر از آخرين فصل حضور خود بر روي نيمکت مربيگري بارسا داد.

گوارديولا از سال 2008 هدايت تيم بارسلونا را بر عهده گرفت و در اين مدت 13 عنوان قهرماني را براي اين تيم بدست آورد.

به گزارش پايگاه خبري بي بي سي نيوز، او با سه بار قهرماني در لاليگا، دو بار قهرماني در ليگ قهرمانان اروپا و يک بار فتح جام حذفي اسپانيا موفق‌ترين مربي تاريخ بارسلونا است. گوارديولا به عنوان بازيکن ، 479 بار با پيراهن بارسلونا به زمين رفته و در مقاطعي کاپيتان تيم بوده است.

گوارديولا در حضور چهار ساله خود در بارسلونا در موفقيت کم نظير بازيکناني چون ليونل مسي، ژاوي هرناندز، و آندرس اينيستا نقش محوري داشته است.

مسي که در سه سال گذشته بهترين بازيکن جهان بوده، رابطه بسيار نزديکي با گوارديولا داشته و همواره او را عامل اصلي موفقيت‌هاي بارسلونا دانسته است.

او نيز مسي را 'بهترين بازيکن تاريخ' توصيف کرده است. تحت هدايت گوارديولا بود که مسي رکوردهاي بسياري در بارسلونا جابجا کرد.

گوارديولا در 21 ژوئن 2007 به سمت مربيگري تيم ب بارسلونا گماشته شد و موفق شد با قهرماني در ليگ دسته سه، اين تيم را به ليگ دسته دوم اسپانيا برساند. در پي اين موفقيت، خوان لاپورتا، رئيس وقت باشگاه بارسلونا، پيش از پايان فصل 08-2007 اعلام کرد که از فصل بعدي گوارديولا جايگزين فرانک ريکارد هلندي خواهد شد و به نيمکت مربيگري تيم اصلي بارسلونا منتقل خواهد شد.

گوارديولا در نخستين سال حضورش با فروش رونالدينيو، ستاره برزيلي اين تيم و به خدمت گرفتن چند نفر از بازيکنان تيم ب بارسلونا نظير بوسکتس و پدرو تغييرات نسبتا بزرگي در تيم داد.

اولين فصل حضور پپ برروي نيمکت مربيگري بارسا براي شکستن تمام رکوردها کافي بود. بعد از يک فصل فراموش نشدني، پپ دومين فصل را با گلباران رئال مادريد در نوامبر سال 2009 آغاز کرد.

درخشش خيره کننده گوارديولا در اولين فصل (قهرماني در لاليگا، ليگ قهرمانان اروپا، جام حذفي و جام باشگاههاي جهان) با موفقيت‌هاي ديگر در دو سال آينده ادامه يافت.

بارسلونا در سه سال اول مربيگري گوارديولا از 16 عنوان ممکن به 13 قهرماني در فوتبال اسپانيا، اروپا و جهان رسيد. دستاوردي که اين مربي جوان را تبديل به موفقترين مربي تاريخ اين باشگاه کرد.

قهرماني در جام باشگاه هاي جهان در دسامبر سال 2011 آخرين جام کسب شده توسط گوارديولاست.

بارسلونا در فصل جاري (چهارمين سال حضور گوارديولا) نيز تا دو هفته پيش شانس قهرماني در لاليگا و ليگ قهرمانان را داشت.

بارسلونا بعد از هفته‌هاي پر افت و خيزي با شکست ناباورانه مقابل چلسي از رسيدن به فينال ليگ قهرمانان اروپا بازماندند. در لاليگا در حالي که 10 امتياز فاصله خود با رئال را با درخشش مسي به 4 امتياز کاهش داده بودند، در نيوکمپ دو بر يک مغلوب ياران مورينيو شدند و عملا با قهرماني وداع کردند.

بارسلونا هنوز در اين فصل اميد به يک جام را دارد و گوارديولا مي‌تواند با پيروزي در فينال جام حذفي مقابل اتلتيکو بيلبائو، يک عنوان ديگر را نيز به افتخارات خود بيفزايد.



جوزپه گوارديولا در محله سانتاپدرو بارسلونا در ايالت کاتالونيا به دنيا آمد. در 13 سالگي به لاماسيا، مدرسه فوتبال بارسلونا پيوست و در سال 1990 اولين بازي خود براي تيم اصلي اين باشگاه را انجام داد.

او که با شاگردي در مکتب يوهان کرايف، اسطوره فوتبال هلند و باشگاه‌هاي آژاکس و بارسلونا، به تدريج جايگاه محکم خود را در ترکيب اصلي يافت، در 12 فصل حضور در بارسلونا، موفق با کسب 16 عنوان قهرماني شامل شش بار قهرماني در ليگ و يک بار قهرماني در ليگ قهرمانان اروپا شد.

گوارديولا هافبکي نسبتا کند، اما فوق‌العاده تکنيکي و خلاق بود. او به ندرت گل مي‌زد اما در موقعيت‌هاي دشوار نقشي سازنده داشت.

او تا سي سالگي (سال2001) در بارسلونا بازي کرد و در حاليکه باشگاه‌هاي متعددي نظير منچستريونايتد، ليورپول، تاتنهام، اينتر و آث ميلان خواستار به خدمت گرفتن او بودند به ايتاليا رفت و در برشيا و سپس رم بازي کرد.

گوارديولا بعد از دوره‌اي ناکامي در سري آ به تعدادي از ستارگان پيشين جهان چون گابريل باتيستوتا در الاهلي قطر ملحق شد. او آخرين سال بازيگري خود را در سال 2006 در باشگاه دورادوس مکزيک سپري کرد.

گوارديولا در بين سال‌هاي 1992 تا 2001، 47 بازي براي تيم ملي اسپانيا انجام داد و 5 گل به ثمر رساند.

علاوه بر اين، گوارديولا در المپيک 1992 بارسلون، کاپيتان تيم فوتبال المپيک اسپانيا بود. اين تيم با پيروزي سه بر دو مقابل لهستان در بازي فينال، دهمين مدال طلا را نصيب اسپانيا کرد.

کسب عنوان مربي سال مردان جهان از ديگر افتخارات گوارديولاست. فيفا روز نهم ژانويه سال 2012 گوارديولا را به عنوان مربي سال مردان جهان معرفي کرد.

پپ گوارديولا در تمام مدت حضورش در بارسلونا، چه به عنوان بازيکن و چه مربي، همواره تصريح کرده که مصلحت و منافع بارسلونا براي او اولويت اصلي است. او قراردادش را با اين باشگاه سال به سال تمديد کرده تا در صورت نياز بارسلونا معذوريتي براي کنار گذاشتن او نداشته باشد.

اکنون روزهاي خوش بارسلونا با پپ گوارديولا بر روي نيمکت مربيگري اين تيم رو به پايان است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 11 خرداد 1391برچسب:, توسط john30 |